Ga naar inhoud

Zanussi vriezer lijkt veel te draaien


Aanbevolen berichten

Hallo,

Wij hebben een Zanussi ZFT711W tafelmodel vrieskast. (Volgens mij nieuw gekocht in 2012)

Hij lijkt erg veel te draaien. (Schakelt nauwelijks af. Staat nu in een ruimte waar het ongeveer 20-22 graden is.)

Hij koelt wel goed (staat op het middelpunt afgesteld) in de onderste laden is het ongeveer -20 en de bovenste lade -12. (Er zitten koelspiralen onder de laden.)

Temperatuur van de condensor achterop is ongeveer 30 graden.

Draai je de thermostaat iets terug dan slaat hij wel af.

Net maar weer even schoon gemaakt van binnen maar er zat ook niet veel ijsvorming op de elementen.

Is het vele lopen wel normaal?

(Heb mijn Watt meter er even op gehangen en als hij loopt neemt hij ongeveer 50 Watt. Heb nog geen meting verricht hoeveel hij verbruikt met 1 dag?)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Bert!

De ene vriezer slaat vaker aan dan de ander. Dit is ook afhankelijk van de hoeveelheid producten in de vrieskast en of je toevallig net nieuwe producten in de vriezer legt. Als de compressor continu moet draaien, dan lijkt me dit niet helemaal goed. De temperatuur blijft echter wel mooi constant zo te zien.

De Zanussi ZFT711W zou een gemiddeld stroomverbruik van 194 kWh per jaar moeten hebben. Je zou eens een dag kunnen meten wat hij verbruikt en dit doorrekenen naar een jaarverbruik. Als dat aanzienlijk veel meer is dan de 194 kWh is dat een teken dat er iets niet helemaal in orde is
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...