Ga naar inhoud

Welke model is mijn Zanussi vrieskast?


C0rinne

Aanbevolen berichten

Goedendag iedereen,
Ik heb een tafel vrieskast gekregen van iemand.
Het is een Zanussi, ik wilde graag de handleiding hebben maar heb geen idee wat voor model de vrieskast is.. (waar kan ik de gegevens vinden?)
Ik heb hem aan nu al een paar weken en ik heb gemerkt dat sinds gisteren het oranje lichtje brand. Niet veel, maar het is "aan".
Er zijn 3 lampjes in het display (voorkant).
Groen, oranje, rood.
De groen was altijd aan, die andere 2 niet. En dus, nu sinds gisteren, die oranje brand een beetje.
Wat is het oorzaak? Vrieskast niet koud genoeg? (het ziet niet op max)
Alvast bedankt voor de reactie
Gr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is zit er een plaatje / label met informatie over het model op de achterkant van de vrieskast. Tenzij deze er in de loop der jaren af is gehaald natuurlijk.

Aangezien ik geen typenummer weet kan ik niet met zekerheid zeggen wat de oranje knop betekent, maar vaak geldt het volgende voor vriezers:

Groen = de vriezer staat aan / heeft stroom
Rood = er is een storing / de temperatuur is te laag
Oranje = hij is aan het invriezen / de snelvriesfunctie staat aan

De oranje knop zou dus niets ergs moeten aanduiden. Je kunt de temperatuur even controleren in de vrieskast met een thermometer. Vaak kun je ook zien aan je spullen in de vriezer of de temperatuur nog goed is. Blijven ze bevroren of lijken ze langzaam te ontdooien?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Marvin, de producten zijn goed bevroren, geen lekkage, niks bijzonders..alleen ik had die oranje lampje nog niet gemerkt :-/ dus....paniek!
Ze zijn gewoon 3 lampjes naast elkaar, ik kan ze niet indrukken ( de vrieskast ziet goed uit maar het is zeker een oude Zanussi).
Nogmaals bedankt voor je begrip, geduld en tips!
Beste wensen voor 2017! ??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...