Ga naar inhoud

Vriezer temperatuur daalt


edwin

Aanbevolen berichten

Mijn Liebherr vriezer (ong. 16 jaar) daalt van tijd tot tijd terug naar -36. Als ik vroegtijdig merk dat hij daalt trek ik de stekker even voor een minuut of 5 uit. Vervolgens stijgt de temp. tot ingestelde waarde en kan 1 a 2 dagen goed gaan. Dit probleem had ik aantal jaren terug ook, toen de electronica eruit gehaald en terug geplaatst, verder geen problemen gehad tot nu. Vriezer is onlangs ontdooid en gereinigd. Het gaat hier om een Liebherr Premium KGTes 3946
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Waarschijnlijk is een defecte thermostaat de oorzaak. Je kunt dit zelf controleren. Dit kan door de thermostaat door te verbinden. Dit doe je door de 2 draden (vaak bruin en zwart) met elkaar te verbinden. Zo schakel je de thermostaat eigenlijk uit en wanneer de compressor / motor in dit geval continu blijft draaien (koelen) is dit een teken dat de thermostaat vervangen moet worden.

Een andere mogelijkheid is dat de ventilator niet meer goed werkt. In dat geval zal er een monteur naar moeten kijken (+ eventueel repareren). Uiteraard altijd even goed om dan te bekijken of de kosten voor reparatie opwegen tegen het kopen van een nieuwe vriezer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...