Ga naar inhoud

Vriezer maakt geen ijsblokjes


Kampie

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een vraag, ik heb een Bosch KAN58A40/08 Amerikaanse inbouw koelkast en sinds een paar weken maakt hij geen ijsblokjes, en lijkt het of hij maar tot de helft van de vriezer vriest bovenin blijft het water, en komen geen ijsblokjes en me brood is knijpbaar als ik hem uit de vriezer haalt. Ik heb hem al x 48 uur van het stroom af gehad. Toen viel me op dat er wel ijsblokjes kwamen, maar het duurde wel heel lang tot ze gemaakt waren misschien 3 per dag. Dus ik hem weer terug geduwd naar zijn plek, maar toen begon het weer de ijsblokjes die e nog inzaten waren aan het ontdooien en ipv ijs kwam er eerst lading water uit en de ijsblokjes waren nog steeds water. Dus weer eruit gehaald en nu maakt hij weer langzaam aan blokjes. Weet iemand raad? Zit nu met een bakbeest midden in me keukentje om toch te kunnen vriezen bij voorbaat dank
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt wel alsof er ergens een verstopping zit in het koelsysteem, waardoor de vriezer niet helemaal gekoeld kan worden. Heb je de Amerikaanse koelkast een goede schoonmaakbeurt gegeven toen je hem 48 uur hebt ontdooid? Ook even de condenswaterafvoer checken en even reinigen.

Kan ook wijzen op een defecte thermostaat, maar weet zelf niet precies hoe dit zit bij dit type koelkast. Dan raad ik je toch aan om er een monteur naar te laten kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...