Ga naar inhoud

Tempatuur Samsung koelvriescombi


Bram

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een Samsung koelvriescombi van een kleine 2 jaar oud (digitale inverter) Ik vind echter ten eerste dat hij erg vaak/lang draait, zeker een halfuur op een uur. Dit ook in de winterperiode als het koeler is. Ik heb een externe temparatuursensor in het vries gedeelte geplaats en de vriezer verder dichtgelaten. Wat opvalt is dat bij een insteltempatuur van -19 de compressor pas bij -14 inschakeld en bij -22 uitschakeld. Is dit normaal? Ik vind dat -14 toch echt te warm is. Alvast bedankt, Bram
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Bram,

De aanbevolen temperatuur voor het vriesgedeelte is -20 graden, dus met -19 zit je in ieder geval goed. Dat hij pas bij -14 aanslaat heeft waarschijnlijk met de instellingen van het circuit te maken door Samsung. Als hij bij iedere graad dat de temperatuur daalt zou moeten aanslaan dan denk ik dat de koelvriescombinatie continu draait (en dus meer energie verbruikt).

Ik denk dus dat dit een normale instelling van dit model is. Zeker als de koelkast verder geen kuren vertoont zal er niks aan de hand zijn.

Je kunt uiteraard altijd even contact opnemen met Samsung zelf. Ik denk echter dat zij zullen aangeven dat dit normaal is
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bram,

Wij zitten met een soortgelijk probleem. Ik zou dan ook graag willen weten wat de uitkomst is. Onze koelvriescombinatie is ongeveer 10 jaar oud (ook Samsung) en heeft de laatste weken kuren. Voorheen constant gekoeld op de ingestelde temperatuur, maar nu schommelt de temperatuur tussen de -25 en -8 graden (we hebben de temperatuur lager ingesteld om ervoor te zorgen dat we niet boven nul uitkomen). Met Samsung ben ik niet verder gekomen dan dat ze een monteur willen sturen. Aangezien wij over een half jaar gaan verhuizen en deze koelvriescombinatie waarschijnlijk niet mee nemen wil ik ook het geld voor een monteur er niet insteken.
Koelkast werkt prima, geen schommeling daar en ook de rubbers zijn prima. In het vriesgedeelte is ook geen ijsafzetting te zien. Ik hoop dat iemand een idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...