Ga naar inhoud

Miele 737-1 S Vriesgedeelte doet niets


Nico Dijkshoorn

Aanbevolen berichten

Goede morgen. Ik heb een Miele 737-1S die het normaal deed. op een goed moment ging hij 22-24 graden vriezen en omdat ik dat wat veel vind heb ik de temp knop verdraaid. dat lukte alleen zal te de temperatures te ver. weer hoger gezet alleen deed hij daarna niets meer. de vriesmotor draaide wel. het koelgedeelte werkt perfect.om stroom kosten en een over ver hitte compressor te voor komen heb ik de draden van de motor losgemaakt. het koelelement aan de achterzijde wordt gedeeld. waar zou mijn probleem kunnen zitten?

ik hoor het graag, Nico Dijkshoorn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Nico.

Het probleem zou kunnen worden veroorzaakt door een defecte thermostaat of temperatuurvoeler. Er wordt geen correct signaal meer doorgezet naar de compressor, waardoor hij problemen geeft met vriezen.

Je kunt de thermostaat controleren door deze door te verbinden. Je haalt de thermostaat los en verbindt de 2 draden (vaak bruin en zwart) met elkaar. Als hierna de compressor continu blijft draaien en de temperatuur in de gehele koelvriescombinatie kouder wordt is dit een teken dat de thermostaat vervangen zal moeten worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...