Ga naar inhoud

Liebherr GP1466 blijft koelen


Joost

Aanbevolen berichten

Mijn vriezer 1 nacht ontdooit en schoon gemaakt. Bij het aanzetten blijven de twee streepjes knipperen en blijft de vriezer constant koelen. Temperatuur gaat naar de -30°C.
De vriezer heb ik een paar keer uitgezet maar er verandert niets. Wat zou het probleem kunnen zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

beste Marvin,

Inmiddels de vriezer weer helemaal vol gelegd. De twee streepjes betekent ook aan dat de temperatuur die ingesteld is nog niet bereikt is. Wanneer ik de temperatuur meet wanneer de vriezer vol is meet ik -37,7. De koelmotor blijft constant lopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de compressor continu blijft lopen, dan wijst dit vaak op een defecte thermostaat / temperatuurvoeler. Deze geeft geen signaal meer door aan de compressor dat er moet worden gestopt met koelen... met als gevolg dat de compressor continu blijft draaien.

Andere optie is dat de deurrubbers versleten zijn, waardoor er warme lucht van buiten in de vriezer komt. Hierdoor blijft de compressor ook continu koelen... Dit kun je checken door een zaklamp in de vriezer te leggen (en de ruimte te verduisteren). Als er licht langs deze rubbers naar buiten komt is het een teken dat deze vervangen moeten worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...