Ga naar inhoud

Liebherr Comfort NoFrost


Marcel

Aanbevolen berichten

Ik heb een Liebherr Comfort NoFrost koel/vriescombinatie van ongeveer 7 jaar oud. Hij heeft het altijd prima gedaan tot ongeveer een week geleden het alarm af ging. De koelkast en de vriezer deden het verder nog prima. We hebben het alarm af gezet en zagen even later dat het lampje in de koelkast het niet meer deed. Wanneer we de koelkast uit zetten en weer aan, doet het lampje het wel weer even, maar na een aantal minuten valt die weer uit.

Ik heb de service dienst gebeld en die vertelden mij dat de combinatie van de stroom af moest en zich dan zou resetten.
Ik heb de stroom er ruim dertig uur af gehad, de stroom er weer op gezet en alles herhaalde zich eigenlijk weer. Combinatie werkt (incl werkend lampje), alarm ging, uitgezet en lampje in de koelkast blijft uit.

Een logische optie is ook om het lampje te vervangen. Maar omdat hij het in het begin gewoon doet, leek me dat niet de eerste oplossing. Toch wil ik dat proberen. Echter... ik krijg met geen mogelijkheid die kap eraf.
?

Kent iemand dit probleem van de koelkast/vriezer?
Weet iemand hoe je die kap er soepel vanaf krijgt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt inderdaad proberen het lampje te vervangen. Kan ook zijn dat hij simpelweg even goed aangedraaid moet worden. Maar kans is ook groot dat het probleem wordt veroorzaakt door de schakelaar van het lampje, en niet zozeer door de lamp zelf. Dit zou je kunnen checken door de printplaat te bekijken en controleren op losse solderingen.

Wat betreft de kap; vaak kun je zo'n kapje loshalen door hem aan de boven- en onderzijde iets in te drukken en naar je toe te halen. Maar of dat voor dit model ook zo werkt durf ik niet te zeggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...