Ga naar inhoud

Liebherr CN3666 vriesgedeelte warmt op


MarjoleinF

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Ik heb een hele fijne Liebherr koelvriescombinatie. Nu is het geval dat ongeveer een jaar geleden het vriesgedeelte begon met opwarmen als ik superfrost gebruikte. Dan stond hij na een tijd ineens te piepen en was de temperatuur -3. Toch ondanks dat ik superfrost niet meer gebruik warmt hij eens in de 3 maanden ofzo nog een keer op. Dan zet ik hem weer even uit en vervolgens doet hij het weer. Nu kreeg ik van de week een f4 melding. Staat een f4 melding los van het eerdere euvel wat een jaar geleden begon of kan het met elkaar te maken hebben?

Kan iemand mij misschien vertellen waar dit defect in zou kunnen zitten en of het eventueel zin heeft om dit probleem te laten repareren. Ik vraag mij af of ik niet beter een nieuwe kan kopen. Helaas zal het niet weer zo?n Liebherr worden gezien de prijs dus ik hoop dat repareren zinvol en niet al te duur is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De F4 foutmelding staat meestal voor een defecte sensor in het vriesgedeelte. Het lijkt er dus op dat dit te maken heeft met de problemen die eerder al zijn ontstaan.

Het eerste wat je kunt proberen is de koelkast even helemaal uit te schakelen en te laten ontdooien. Vervolgens de koelkast een grondige schoonmaakbeurt geven. Laat de koelkast dan een nacht uit staan en schakel hem de volgende dag weer in. Het kan namelijk zijn dat ijsvorming in het koelsysteem ervoor zorgt dat de sensor in het vriesgedeelte een verkeerd signaal krijgt.

Mocht dit niet werken dan is een andere optie om deze sensor te (laten) vervangen. Alleen durf zo niet gelijk te zeggen wat de kosten hiervan gaan zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...