Ga naar inhoud

inbouw koel/vrieskast blijft piepen


AMH

Aanbevolen berichten

Ik heb een siemens inbouw koelvries combinatie en deze blijft piepen nadat ik em even een uurtje uit heb gehad om schoon te maken. Hij geeft code AL op de display. Voor de schoonmaak was er geen mankement bekent en schoonmaak gedaan met lauwwarm water. Hoe krijg ik het piepalarm uit? Of is dit van tijdelijke aard?
De koelkast en vriezer koelen wel, nu de combinatie aan staat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen!

Piept de koelkast nu nog steeds of is dit inmiddels gestopt?
Vaak geeft een pieptoon aan dat de temperatuur te laag is. Aangezien de koelkast uit is geweest om schoon te maken is dit niet zo gek natuurlijk...
Voordat de koelkast de juiste temperatuur heeft duurt dit eventjes en als het goed is zou de piep dus vanzelf uit gaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Ik heb een koel vries combinatie van beko. Op de een op andere dag begon hij te piepen terwijl de deur gewoon dicht zijn. Hij piept nu al 5 dagen non stop. Ik heb alles al geprobeerd maar niets helpt. De keuken is een half jaar geleden opgeknapt door een aannemer. Ik heb het huis van een makelaar gekocht. Ik heb dus geen bon van de koelkast. Ik heb met beko gebeld. Zij willen wel komen kijken maar san moet ik wel 85 euro aan voorrijkosten betalen en ze kunnen niet aangeven of zij er iets aan kunnen doen. Er wordt aangegrven sat zij sit probleem niet eerder gehoord hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het alarm gaat af wanneer het in de vriezer te warm wordt. Dit kan diverse oorzaken hebben, meestal wordt het veroorzaakt door een defecte thermostaat of versleten deurrubbers.

Betreft het een nieuwe koelkast? Of was deze al in de keuken geplaatst voordat je het huis kocht? Als het een nieuwe koelvriescombinatie is dan zou je dit voor moeten leggen aan de makelaar en/of aannemer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...