Ga naar inhoud

Haier No Frost vriezer H2F220wsaa


marc

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een vriezer van Haier tweedehands gekocht,hij is van begin 2019, ik heb hem daar horen draaien en hij draaide heel netjes en stil ,
maar nu komt het, ik hem hem horizontaal vervoerd in auto, later bleek dat ik hem nog niet zo slecht heb vervoerd ,want de leidingen die uit de compressor vertrekken die wezen omhoog, misschien net even met het over de straat dragen ,zat de achterkant naar beneden, heb hem thuis in eerste instantie na ongeveer 8 uur opgestart , ik vond hem direct niet zo lekker draaien ,hij bromde duidelijk meer ,hij heeft dan een uur of 5 gedraaid ,eerst op super frost , en later op eco , hij had het moeilijk op eco toen hij al lang en breed op temp was , hij sloeg niet meer af ,hield wel de -18 aan , mijn vrees is nu dus dat er olie v.d compressor in systeem is geraakt ,waardoor de compressor minder gesmeerd wordt enerzijds en ook het koelen/vriezen niet meer zo goed gaat .
Een dag later nog eens getest maar toen leeg temp op -14 ingesteld op super vriezen ging hij door tot de -23 en toen heb ik zelf maar ingegrepen voor hij ontplofte, op eco gezet en toen sloeg hij wel af en toe af ,maar pomp stond echt vrij warm en bromt dus veel.
Heb er nu voor gekozen hem lang stil te zetten ,
De vraag is dus ,mocht er olie zijn weggelopen naar het systeem, hoe moet ik dit zien loopt dit dan terug op den duur of Mss tezamen met draaien ?
Heb wel eens proberen te bellen met Haier , maar tot dusver is het niet gelukt om daar iemand te spreken die echt verstand had van vriezers , zomaar een vraag stellen en echt vakkundig antwoord krijgen was er niet bij .
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee gerard ,je moet dan zo te zien echt het type nr e.d doorgeven ,kan ook niet anders denk ik elk systeem is toch weer een beetje anders , als bij hen de constructie zo is dat , Bv: olie gewoon terug kan lopen naar de pomp dan is er geen probleem, maar ik zou moeten weten hoe dat bij mijn systeem zit, ik heb de vraag per mail naar Haier per mail gestuurd ,maar nog geen reactie gehad , zal vandaag nog eens proberen te bellen , maar geef het niet erg veel kans .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik heb mijn bericht op het andere forum staan gisteren was dit volgens mij niet zo. Maar je zal het wel gelezen hebben.
Ik denk toch dat het de aansturing is dat gaat via de printplaat zoals je kan lezen op mijn bericht. Repareren solderen zal moeilijk zijn. Een nieuwe kost ?120 dus gezien de leeftijd van de vriezer is dit geen aanrader.
Het enigste dat je nog kan proberen is 24 uur uitzetten, maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan. Ik zou niet verder gaan investeren en een nieuwe Liebherr Gnp 2313 kopen is mij ook geadviseerd. Denk aan je producten die in de vriezer zitten bij mij bijna vol, wil je toch niet moeten weggooien. Succes! En vergeet de ergernis maar gauw.
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hem dus nog wel geprobeerd ,maar is niet goed , doet het erg slecht op eco stand ,kan het nu zelfs in de winter slecht bijbenen, maar goed een optie was op super frost zetten en hem dan als reserve gebruiken ,maar ook hier een probleem op deze instelling slaat hij niet automatisch af .dus heb er niet veel aan zo ,dan weer wel technische uitleg gekregen , plat vervoeren had niet gemogen en indien toch gebeurt dan 24 uur rechtzetten , kosten zoals het nu is 300 euro om systeem te cleanen , en te hervullen, maar daarnaast heb ik dus nog het probleem met het automatisch afslaan dus dat komt er dan nog bij , aanschaf was 300 euro zonder de garantie om volledig te zijn , de nieuwprijs is 450 en was op naam v.d zaak gekocht dus er zal dan geen BTW op betaald zijn ,dus heb zowat de prijs betaald die ze zelf betaald hebben ,dus ondanks dat hij maar 1 jaar oud is op niks garantie of een gedeeltelijke tegemoetkomen ,uiteindelijk kan ik er niks tegen inbrengen, het vervoer is in feite goed gedaan op een manier zodat de compressor geen olie kon verliezen, juist in het over de straat dragen twijfel ik of de diepvries niet met de achterkant naar beneden lag (maar betwijfel dit ook ), al met al is er nu twijfel over alles , ofwel dat hij het probleem al niet ,want hij was wel al op locatie gebruikt ofwel een paar keer verplaatst. voorlopig draait onze oude weer , een whirlpool die draait echt nog goed, maar daar werkt de regeneratie functie niet meer , ofwel de condensor en ventilator vriezen na een paar maanden aan ,die moet dan 24 uur ontdooien, dit was dan weer het zwakke punt van dit toestel ,want ook hier is al eens een andere printplaat in gegaan , en dat is dan ook nog een optie, ikzelf heb geen moeite met een product tweedehands aan te schaffen , maar met elektronica e,d liggen er wel veel gevaren op de loer .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Marc,
Wat een pech. Mou ik heb een nieuwe Liebherr gekocht bij van Bemmel en Kroon, Meteen volgende dag geplaatst prima service ook uit eerdere ervaring. Veel winkels kan je tegenwoordig niet meer bellen dus minder service en Mediamarkt die heeft bijna alle concurenten naar de fillstijnen geholpen, Maar ik heb nog wat tips voor je.
1. Misschien kan Rechtsbijstand je helpen.
2. BCC heeft outlet staat o.a. Liebherr GNP 2313-21 6 laden 185 L. Lichte schade ?499 i.p.v. ? 600 (Gaat wel per Whatsapp Chat). 2j. garantie
3. Er zijn diverse Witgoed outlets.
Hopelijk succes groeten, Gerard
Link naar reactie
Delen op andere sites

In elk geval allereerst nog erg bedankt voor de reacties ,ik ga alles even overwegen ,gelukkig draait de andere nu oke(voor zolang het duurt) ik ga daar ook nog wel eens over informeren , het is een dure les en best wel frappant dat het zo snel plaatsvind en ook niet zo maar simpel te herstellen is,(ga hier mogelijk ook nog wel eens iemand anders om raad vragen) leuk is het allemaal niet ,maar er zijn ergere dingen in het leven
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
op dit moment draait de Haier nu het nog koud is red hij het nog net op ECO , op Super frost doet hij het vrij goed , maar dan slaat hij dus thermisch niet uit, dit doet mijn oude wel ,dus misschien is dit ook al een foutje, verder heb ik sterk de indruk dat hij de temperatuur lang niet zo goed vasthoud als mijn oude vriezer, dus gezien isolatie en daarbij gecombineerd de zuinigheid heb ik ook sterke twijfels.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...