Goedemorgen, kan ik de thermostaat ook achter het paneel in het Vries gedeelte door lussen? Dus waar de thermostaat vast zit aan de zwarte stekker met de 2 draai openingen? Lees reacties
Geplaatst op 24-03-2021 door GeertIn maart zijn nieuwe energielabels uitgerold. Hierdoor zijn er modellen die nog een oud energielabel hebben (in dit geval A+) en ook een nieuw label hebben gekregen (F). Hier vind je daar meer informatie over: https://www.consumentenbond.nl/duurzaamheid/energielabel Lees reacties
Geplaatst op 22-03-2021 door MarvinIk merk dat er nogal wat tegenstrijdigheden zijn tussen wat deze site claimt over het energielabel van een vriezer, en wat andere sites claimen. Laten we als voorbeeld de Beko FSA13030N vriezer nemen. Volgens vriezer.nl: Energieklasse A+ Volgens Expert: Energieklasse F (https://www.expert.nl/beko-fsa13030n?utm_source=tradetracker&utm_medium=affiliate&utm_term=97776&utm_content=Algemeen&utm_campaign=feed) Dat is niet een beetje anders; een vriezer die hier als zeer zuinig wordt aangeprezen is elders opeens een van de onzuinigste modellen. Wie kan mij dit verschil verklaren? Lees reacties
Geplaatst op 20-03-2021 door ManiagoJa dat is inderdaad de overweging die je kunt maken. Dan kun je beter voor 'safe' gaan en een nieuwe vrieskast aanschaffen Lees reacties
Geplaatst op 19-03-2021 door MarvinDit kan veel dingen zijn van een lek/gas te kort tot een thermostaat welke niet goed is.............aldus de leverancier die langskomen van een monteur ook afraadt omdat t mankement mogelijk niet te verhelpen is. Het is mij ook te link om iemand te laten komen. Mocht er geen reparatie mogelijk zijn, ben ik immers de kosten voor de monteur kwijt en heb ik nog niks. Lees reacties
Geplaatst op 18-03-2021 door AlexDat is wel heel zuur zeg. Zonde om deze vrieskast weg te gooien. Misschien een idee om een lokale specialist te regelen via Zoofy? Zie: https://www.vriezer.nl/vriezer-reparatie/ Lees reacties
Geplaatst op 18-03-2021 door MarvinHeb het gemeld, er zit 5 jaar garantie op (ik zou nu enkel voorrijkosten ad €95 moeten betalen), maar men eist een aankoopnota. Ik heb deze vriezer 2 jaar geleden door uiterst tragische omstandigheden in mijn bezit gekregen en kan geen aankoopbon overleggen. De leverancier blijft zich hard opstellen, ik zie me dus genoodzaakt een nieuwe vriezer te kopen, terwijl het misschien een fluitje van een cent is om deze vrieskast te repareren........ Lees reacties
Geplaatst op 18-03-2021 door AlexKlinkt inderdaad als een logische verklaring voor de melding. 8 graden is inderdaad wel flink te warm. Als de temperatuur nu nog steeds niet sterk genoeg daalt om brood te bevriezen, dan raad ik je toch aan om naar de vriezer te laten kijken. De vrieskast is slechts 2 jaar oud, dus wellicht nog wat mogelijk met de garantie. Dan kun je contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt. Lees reacties
Geplaatst op 18-03-2021 door Marvinht en 08 staat voor hoge temperatuur (8 gr). De vrieskast bleek op zich niet geschikt voor plaatsing in een geisoleerde garage, maar functioneerde daar al 2 jaar lang! De kast staat nu een dag in de bijkeuken én een dag in de woonkamer, maar de melding blijft. En inderdaad, sommige bakken (heb er 4) lijken kouder te worden dan de andere, broden echter worden koud maar niet bevroren. Kast is nog maar 2 jaar oud. Lees reacties
Geplaatst op 18-03-2021 door AlexIk kan helaas niks zinnigs vinden over de code die op het display wordt getoond. Omdat sommige lades minder goed vriezen dan anderen, denk ik dat de ventilator niet goed werkt waardoor de koude lucht niet goed wordt verspreid door de vriezer. Je hebt de vrieskast even kort ontdooit? Ik raad aan om de vriezer toch even helemaal goed te laten ontdooien (en de spullen die er nu inliggen bij iemand anders te bewaren). De vriezer vervolgens een goede schoonmaakbeurt geven en een nacht uit laten staan. De volgende dag weer inschakelen en even de tijd geven om op temperatuur te komen. Dan weet je in ieder geval zeker dat alle ijsvorming uit het systeem is. Lees reacties
Geplaatst op 18-03-2021 door Marvin
|