Ga naar inhoud

Zeer lage omgevingstemperatuur


Els Straver

Aanbevolen berichten

Momenteel heb ik een koelvriescombinatie die in een niet-geïsoleerde garage staat. Wanneer het 's nachts koud wordt buiten, tegen het vriespunt aan, werkt het vriesgedeelte niet meer.
Ik denk erover nu alleen een vrieskast te kopen, echter bij alle vriezers lees ik dat de minimumomgevingstemperatuur 10 graden is. Ziet er niks anders op dan het apparaat uit de garage te halen in de winter?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Els,

Deze omgevingstemperaturen, de zogeheten klimaatklassen, worden aangehouden door de fabrikant om zicht een beetje in te dekken tegen claims wanneer een vriezer niet goed functioneert bij een temperatuur lager dan 10 graden. Het is inderdaad ook zo dat de meeste merken hun vriezers niet produceren voor gebruik in een koude ruimte. Dit heeft dan een negatieve invloed op de werking en de temperatuur in de vrieskast.

Wanneer je toch een vriezer in de schuur of garage wilt plaatsen kun je eens kijken naar vriezers van BEKO of Miele. Deze merken staan er om bekend dat zij goed blijven functioneren, ook in een onverwarmde ruimte. BEKO vriezers maken gebruik van de Freezer Guard Technology, waardoor ze garanderen ook te blijven functioneren in een koude ruimte.

Hier kun je alle BEKO vrieskasten bekijken: https://slimster.nl/vriezers/vrieskast/beko/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...