Ga naar inhoud

vriezer van koel/vriescombinatie defect


duimbot

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,

Ik heb een Liebherr Koel/vries combinatie (CUN3021). De koelkast doet het perfect en heeft nog nooit probleem gegeven. De No Frost vriezer onderaan werkt echter geregeld onvoldoende. Vaak is het zo dat als ik hem 24 uur uitschakel dat ie dan weer een paar weken goed werkt. Echter, na een korte periode valt de temperatuur weg. Soms is de temperatuur in het hele vak niet laag genoeg, soms is alleen 1 lade koud genoeg. (totaal 3 vrieslades)

Weet iemand wat dit kan zijn? Het lijkt me niet dat de thermostaat kapot is, omdat de koelkast altijd goed is geweest.

Alvast bedankt!

B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat dit model over 1 thermostaat beschikt, dus aangezien het koelgedeelte wel goed functioneert lijkt het mij niet dat deze defect is.
Heb je de temperatuur in het koelgedeelte al eens nagemeten met een thermometer?

Het kan zijn dat de deurrubbers van de vriezer versleten zijn, waardoor er te veel warme lucht van buiten in het vriesgedeelte komt. Je kunt de deurrubbers controleren door een zaklamp in de vriezer te leggen. Als er licht door de rubbers naar buiten komt, dan zijn de rubbers versleten en aan vervanging toe.

Een andere mogelijke oorzaak waar ik aan denk is dat er een blokkade of lek in het koelsysteem zit waardoor er niet voldoende koelmiddel beschikbaar is. Hierdoor heeft de koelvriescombinatie niet genoeg capaciteit om de temperatuur laag genoeg te krijgen in het vriesvak.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...