Ga naar inhoud

vrieskast


Gerard

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Gerard,

Het lijkt erop dat de thermostaat geen goed signaal meer doorgeeft naar de compressor om aan te slaan en te koelen. Je zou kunnen controleren of de thermostaat het oorzaak is door deze door te verbinden. Dit doe je door de thermostaat los te halen en de 2 draden (vaak bruin en zwart) met elkaar te verbinden. Hierdoor schakel je de thermostaat als het ware uit. Slaat de compressor nu aan en blijft hij doorkoelen (vriezer wordt dus kouder), dan is dit een teken dat de thermostaat defect is en vervangen moet worden..
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Hallo Marvin,

Ondertussen heb ik een nieuw thermostaat aangeschaft maar nu heb ik wat moeite om het oude los te krijgen. Het gaat om het uiteinde van de metalen draad die naar het bovenste gedeelte van de vrieskast gaat. Er zit daar een plastic klipje aan het bovenste rooster bevestigd waarin het uiteinde van de thermostaatsensor gebogen zit. Hoe krijg ik dit klipje los; kan je hier ook adviseren?

Alvast bedankt. Hartelijke groeten.

G Gerritsma
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...