Ga naar inhoud

Storing vriezer Bosch GSN 28V21


ErikWester

Aanbevolen berichten

Sind hedenochtend piept het alarm van mijn vriezer; de deur is goed gesloten en bij openen condens aan de binnenkant (vriest dus niet meer)

Ik heb de vriezer al uitgezet en later (ca. 15 min.) weer aan.

Probleem blijft.

Vriezer leeg gehaald en gekeken aan de achterkant en het viel me op dat het 'zwarte vat onderaan' zeer warm/heet is, verder valt me niets op.

Wie heeft enig idee wat het technisch mankement is?

bvd en vriendelijke groet,
Erik Wester
Link naar reactie
Delen op andere sites

Problemen met vriezen kan verschillende oorzaken hebben, zoals een defecte temperatuurvoeler of thermostaat. Maar het kan ook 'simpelweg' veroorzaakt worden door ijsvorming rondom de temperatuurvoeler, waardoor er een verkeerd signaal wordt doorgezet naar de compressor (het zwarte vat). Het is overigens normaal dat deze warm is.

Het eerste wat je kunt doen is de vriezer even helemaal laten ontdooien en vervolgens goed reinigen, een nachtje uit laten staan en de volgende ochtend weer inschakelen en even de tijd geven om op de juiste temperatuur te komen.

Mocht dit geen effect hebben, dan kunnen we verder kijken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...