Ga naar inhoud

Samsung Side-by-Side vriesgedeelte koelt


Aanbevolen berichten

Goedemorgen,
Vannacht heeft de deur van het vriesgedeelte van mijn Samsung side-by-side koelkast niet goed dicht gezeten. De temperatuur was inmiddels opgelopen naar +6 °c. Echter na het sluiten van de deur loopt de temperatuut niet terug naar de ingestelde -18°c. Ik heb de stekker er reeds enkele minuten uitgehad (in de tussentijd loopt de temperatuur dan op, inmiddels +12 °c. Kan ik hier zelf iets aan doen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Jessica,

Omdat er warme buitenlucht in het vriesgedeelte is gekomen ontstaat er condens wat kan aanvriezen. Als er ijsvorming is ontstaan kan dit het signaal van de thermostaat ontregelen, waardoor de temperatuur niet meer goed gestuurd wordt.

Je kunt de koelkast het best even helemaal uitschakelen en laten ontdooien. Vervolgens alles goed reinigen en de volgende ochtend weer inschakelen. Na het inschakelen wel even de tijd geven om weer op de juiste temperatuur te komen, dit kan even duren.

Succes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...