Ga naar inhoud

Liebherr temperatuur daalt


Jomaxem

Aanbevolen berichten

In november ook al gehad. Vriezer ontdooit en 48 uur uit gehad. Daarna ging het goed tot nu. Zonder aanleiding ineens -13, uitgezet en weer aan na 10 minuten. Ging weer goed en nu blijft hij stampend vriezen op -18 . 7 volle laden dus ....heb je een oplossing ??? Karin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Karin,

Dit kan worden veroorzaakt door een verkeerd signaal van de thermostaat. De thermostaat kan defect zijn, maar het kan ook komen doordat er wat ijsvorming rondom de thermostaat zit waardoor deze niet meer goed functioneert. Het is goed om een vriezer eens in de zoveel tijd even helemaal te ontdooien en schoon te maken, een dag uit te laten staan en de volgende dag weer in te schakelen.

Lost dit het probleem niet op, dan is het verstandig om de thermostaat even te controleren. Dit kan door de thermostaat door te verbinden. Dit doe je door de 2 draden (vaak bruin en zwart) met elkaar te verbinden. Zo schakel je de thermostaat eigenlijk uit en wanneer de compressor / motor in dit geval continu blijft draaien (koelen) is dit een teken dat de thermostaat vervangen moet worden.

Maar ik zou als eerst even beginnen met ontdooien en schoonmaken

Succes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Mijn Liebherr vriezer (ong. 16 jaar) daalt van tijd tot tijd terug naar -36. Als ik vroegtijdig merk dat hij daalt trek ik de stekker even voor een minuut of 5 uit. Vervolgens stijgt de temp. tot ingestelde waarde en kan 1 a 2 dagen goed gaan. Dit probleem had ik aantal jaren terug ook, toen de electronica eruit gehaald en terug geplaatst, verder geen problemen gehad tot nu. Vriezer is onlangs ontdooid en gereinigd. Het gaat hier om een Liebherr Premium KGTes 3946
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Ik heb een Liebherr premium no frost. Een paar dagen geleden gaf hij alarm, de temperatuur van het vriesgedeelte was tot boven de - 13 gestegen, de koelkast temperatuur bleef goed op -5. Stekker eruit en weer in na een poosje en alles lijkt goed , maar de motor blijft continu draaien en ik hoor dat hij steeds druk laat ontsnappen. Ik heb nu alles leeg en de combinatie uitgezet. Nog suggesties?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Hallo, liebherr GN 3356 vrieskast, deze week per ongeluk een paar uur open blijven staan. Weer dicht gedaan (-7) en op superfrost gezet.'s Nachts is de vriezer uit gegaan code nA, boven in alles ontdooit. Vriezer uit gezet, en schoon gemaakt. Daarna weer aan gezet, na 18 uur pas -6 graden. Koelaccu (ontdooit) er weer in gelegd, temp na 1 uur op -3.. Ik hoor de vriezer wel lopen, wat zou er kunnen zijn...?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...