Ga naar inhoud

Bosch maakt veel herrie (NoFrost?)


DeltaBlast

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn Bosch KG GSUU27A GSN29VL30 maakt sinds aankoop cyclisch veel herrie. Ik neem aan dat dit de NoFrost is, maar het is vrij storend geluid en kan de vrieskast niet normaal in de keuken hebben staan. (edit: bij nader inzien is het waarschijnlijk niet de no-frost, maar gewoon het aanslaan van de vriesmotor)
Ik heb het geluid hier opgenomen:
https://www.youtube.com/watch?v=L8eUFTWntuE

Kunt u mij vertellen of dit normaal is? En/of dat er iets aan te doen valt?

Alvast bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

Iedere vrieskast verschilt in de hoeveelheid geluid (herrie) die ze produceren. Het aanslaan van de compressor kan inderdaad een vervelend geluid maken. Hoe doet de vriezer het verder? Zijn er problemen met het invriezen van producten, of blijft de temperatuur mooi constant?

In principe is het normaal dat een vriezer regelmatig aanslaat. Zeker met deze warmere dagen, waardoor het binnen in huis ook warmer is, zal een vriezer vaker aanslaan.

Mocht het te erg worden, dan zou je even contact op kunnen nemen met de verkoper / leverancier van de vriezer. Aangezien hij net gekocht is, heb je er waarschijnlijk nog garantie op
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marvin, bedankt voor je reactie. Met de temperatuur is niets mis, hij doet wat hij moet doen. Alleen het geluid stoort dus erg.
Er is dus geen manier om dat geluid te verminderen?
Ik heb het gemeten met een geluidsmeter en het komt neer op ongeveer 45 decibel. Volgens de technische specificaties zou hij ongeveer 42db moeten maken, dus dat klopt helaas wel...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan helpen om even naar de stelpootjes onder de vriezer te kijken. Wanneer hij niet compleet recht staat zal dit ook zorgen voor extra geluid. Zorg dus dat de stelpoten perfect staan afgesteld en plaats de vriezer eventueel op speciale rubbers of onderplaten.

Bovendien ook zorgen voor voldoende ventilatie ruimte. Dan kan de vriezer zijn warmte goed kwijt, waardoor hij als het goed is minder vaak zal aanslaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...