Ga naar inhoud

Bosch GTN34900(01) enkel superfrost


maes bjorn

Aanbevolen berichten

Hallo,
ik heb deze week een diepvieskist gekocht tweedehands en nu blijkt dat deze enkel werkt op superfrost.
De verkoper is niet meer te bereiken dus ik ben opgelicht...
Nu uit opzoeking zou dit de thermostaat kunnen zijn, deze origineel kosten wel heel wat geld. dus vroeg ik mij af of ik een universele kan kopen zoals op de link ?: http://www.directrepair.be/nl/universeel/koelkast-diepvries/thermostaat/

hier heb ik een aantal foto's van de de vriezer:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

al vast bedankt voor je hulp
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Maes,

In veel gevallen is een universele thermostaat prima te plaatsen in een vriezer. Wel even checken wat voor thermostaat er nu in zit. Als er bijvoorbeeld een Ranco thermostaat in zit is het niet verstandig om een Danfoss universele thermostaat te plaatsen.

Je kunt dit ook altijd nog even checken bij de webshop waar je de thermostaat wilt bestellen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de thermostaat vernieuwd er zat een Ranco in en heb ook terug een Ranco gekocht, nu het probleem is dat er een rood lampje brand en de compressor slaat niet aan, enkel wanneer ik de draad die de temperatuur checkt er uit haal dan schiet die wel aan. dus de therostaat opzich werkt dan wel. zou hij te koud staan door lang op supercool te draaien of wat denkt u ?

al vast bedankt

mvg
bjorn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt de vriezer inmiddels al naar behoren of slaat de compressor nog steeds niet aan? Je kunt de temperatuur in het vriesgedeelte even checken door er een thermometer in te leggen. Als het koud genoeg is, dan slaat de compressor idd niet aan..

Mocht het nog steeds niet goed werken dan lijkt er meer aan de hand te zijn met de vriezer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem laten ontdooien vanacht, en deze ochtend terug in gestoken, de compressor draaid nu, intussen heb ik -10 en de compressor draaid nog steeds, dus het blijkt te werken. alleen brand er nog steeds een rode lamp maar dat zal we normaal zijn aangezien deze nog geen goede temperatuur heeft bereikt. nu hopen dat het lichtje uitgaat, maar als ik moet afgaan hoe het gisteren was dan bleef het lichtje branden. Kan dat lichtje ook zijn omdat de compressor te warm is ? want deze had wel een lange tijd altijd op super cool gedraaid...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het duurt inderdaad even voordat de juiste temperatuur is bereikt. Dus als het goed is moet het lampje later vandaag uitgaan. De rode lamp duidt erop dat de temperatuur nog niet bereikt is (te warm in de vriezer). Dus zodra de goede temperatuur bereikt is gaat normaal gesproken dit lampje uit.

In principe zou dit niks met de temperatuur van de compressor te maken moeten hebben. Ik zou het nog even wat tijd gunnen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...